Dieta cud. Naturalni pogromcy tłuszczu – jakie warzywa pomogą nam zgubić zbędne kilogramy.

Dieta cud. Naturalni pogromcy tłuszczu – jakie warzywa pomogą nam zgubić zbędne kilogramy.

Nie jest tajemnicą, że wprowadzenie do diety owoców i warzyw jest najlepszą drogą do utrzymania pięknej sylwetki i zdrowego ciała. Dieta, której główne składniki to dary natury zadba nie tylko o Twój zdrowy wygląd, ale także zapewni uczucie lekkości i lepsze samopoczucie. Zdecydowanie poprawi się także wygląd Twojej skóry, włosów i paznokci.
Czy wiesz, że są warzywa, które szybciej niż inne spalą tkankę tłuszczową?
Na pewno o nich słyszałaś i jadłaś nie raz, ale zdecydowanie powinnaś włączyć je do codziennej diety. Czy wiesz jakie warzywa mamy na myśli? Poznaj naszą warzywną piątkę!

  1. Awokado. Zdania są podzielone i nie każdy lub jego mięsiste, maślane wnętrze ale z dodatkiem wyciśniętego czosnku i odrobiny soli, może stać się Twoim ulubionym dodatkiem do kanapek, idealnie zastępując rolę masła przyniesie wiele korzyści dla Twojego zdrowia.
    Zdrowe tłuszcze oraz duża zawartość błonnika pokarmowego przyspieszy metabolizm i przemianę materii.
  2. Ogórek. Zwykle kojarzy nam się z bezwartościowym warzywem zawierającym tylko i aż WODĘ, bo przecież w 96% ogórki właśnie z niej się składają, a tymczasem zawiera cenne witaminy A, B, C, D oraz E. Ogórki są niskokaloryczne i odkwaszają organizm. Przyspieszają spalanie nagromadzonego tłuszczu i korzystnie wpływają na przemianę materii. Jednocześnie wspaniale nadają się do sporządzania domowych maseczek rozjaśniających skórę i drobne przebarwienia.
  3. Kapusta włoska – źródło biopierwiastków takich jak magnezu, miedzi, wapnia oraz witaminy B6. Królowa zielonych warzyw! 100 gram kapusty włoskiej pokrywa, aż 200 % zapotrzebowania naszej dziennej dawki witaminy C, a zawartość witaminy B6 pomaga oczyścić organizm z toksyn, jednocześnie zapobiegając kumulacji w organizmie toksycznych produktów ubocznych przemiany materii. Dodając ją do sałatek, czy surówek zdecydowanie podkręcisz swój metabolizm.
  4. Papryka. Najlepsze działanie spalające tłuszcz ma czerwona papryczka chili, zawierająca kapsaicynę czyli organiczny związek chemiczny odpowiedzialny za jej ostry smak. Kapsaicyna działa na receptory bólu powodując pieczenie i uczucie ostrości w jamie ustnej. Zajadając się papryczką chili zdecydowanie zmniejszymy swój apetyt oraz uczucie głodu, dodatkowo dostarczając organizmowi dużą dawkę witamin z grupy B i C oraz minerałów takich jak magnezu, wapnia, potasu czy żelaza. Jeśli jednak nie lubisz ostrego smaku, możesz sięgnąć po każdą inną paprykę, żółta, zielona, czerwona – każda jest idealna na drodze do upragnionej sylwetki.
  5. Brokuł – dużo witamin – mało kalorii. Wiecie, że 100 gram brokułów to tylko 25 kcal! Brokuły zwane inaczej zielonymi kalafiorami to bogate źródło białka i błonnika, a błonnik, wypełniając żołądek na długo pozostawi uczucie sytości, dzięki czemu nie będziemy podjadać. Brokuł to niedoceniane warzywo posiadające wyjątkowe właściwości zdrowotne!

Chronią przed rakiem, wrzodami żołądka, anemią, regulują poziom cukru we krwi, a także korzystnie wpływają na wzrok.
Które z powyższych warzyw królują na Waszych stołach każdego dnia? Naszym faworytem zdecydowanie jest czerwona papryka. Świeża, pachnąca idealna jako przekąska lub na deser.